Buiten het feit dat een groot deel van de opbrengst gebruikt
wordt om het onderzoek naar borstkanker een extra impuls te
geven, kun je je afvragen voor wie het magazine eigenlijk
bedoeld is.
Pink Ribbon is wereldwijd bekend, maar je hebt nog nooit zoveel
roze bij elkaar gezien als in dit nieuwe glossy magazine.
Het gaat nog net niet zover dat er gesuggereerd wordt dat vrouwen
met borstkanker eigenlijk op een roze wolk leven, maar het aantal
glamorous foto's en advertenties met een roze opmaak gaat na een
aantal pagina's behoorlijk tegen staan.
En dan die verhalen van vrouwen die een borstbesparende operatie
hebben ondergaan. Fijn voor al die vriendinnen van Sylvie van
der Vaart, maar er wordt opvallend weinig aandacht besteed aan
vrouwen die er toch slechter aan toe zijn.
Een volledige borst amputatie is niet echt glossy en met het parfum
dat door een prachtig roze fotomodel wordt aangeprezen kun je
heus de uitzaaiingen niet te lijf gaan.
We hebben drie exemplaren gekocht om het goede doel te steunen.
Dat wel, maar na Rick, Joup, Linda, Sonja en Catharine wordt het nu
echt tijd voor dat glossy magazine 'JET'.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten