zaterdag 16 augustus 2014

Zaterdag 16 augustus

Is het een luxe om een kamer alleen te hebben als je je zo slecht voelt? Ja, zeker.
Je kunt jezelf zijn en mag je overgeven aan je eigen gevoelens.
Geen vreemde nieuwsgierige ogen. Alleen gewenst bezoek.

Jet had lang geslapen. De morfine in spray vorm neemt niet alleen de pijn weg, maar maakt doezelig.
Eten is niet aan de orde en zelfs drinken kost moeite. Om het gevaar van uitdrogen te voorkomen is er een infuus aangebracht.
Uit het gesprek dat we vanmiddag hadden met de zaalarts bleek nog eens dat de lever de boosdoener is en dat er niet verder gegaan kan worden met de chemo tabletten.
Maandag zal uit het overleg met de oncoloog blijken  wat er verder nog mogelijk is.
Het stemmetje is zacht, de glimlach nog steeds krachtig.

4 opmerkingen:

  1. Sterkte en een dikke zoen voor jullie beiden. Xx Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Roel en Jet.

    Al enige tijd volg ik jullie blog om diverse redenen. Mijn eerste reactie dateert nog van voor mijn eigen diagnose DCIS op 13 juni 2013. Ik heb Jet een paar keer ontmoet bij broer Paul, omdat ik in 1982 collega van Lily was en wij vanaf 1990 buren van Paul en Trix zijn geweest en we veel vriendschappelijk contact met hen hadden. Helaas is dit contact sinds 1998 verwaterd. Inmiddels ben ik zelf het afgelopen jaar twee keer gediagnosticeerd met borstkanker en begin ik in september met (gelukkig adjuvante) radiotherapie gevolgd door 10 jaar hormoontherapie. Ik kan mij dus helaas een beetje voorstellen in welke roller coaster jullie je bevinden, Wens jullie heel veel kracht en sterkte.

    Groet,

    Hanneke R.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doet er in jullie geval eigenlijk helemaal niet toe, maar tussen radio- en hormoontherapie zal ik helaas ook nog (maar gelukkig wederom adjvant) 6x om de drie weken chemotherapie moeten ondergaan.

    Groet HR

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prikkende tranen en een dikke keel.
    Grenzeloos vertrouwen in de artsen...

    BeantwoordenVerwijderen